Dla kogo wirtualne biuro?

Wirtualne biuroWiele się obecnie słyszy o wirtualnych biurach jako nowoczesnym i innowacyjnym rozwiązaniu dla biznesu.

Niektórzy przedsiębiorcy patrzą jednak na takie praktyki dość nieufnie, nie są pewni, czy to oferta również dla nich. Warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie: do kogo tak naprawdę adresowana jest oferta wirtualnego biura i kto może z niej skorzystać.

Adresatów tej oferty można podzielić na trzy, podstawowe grupy. Pierwsza z nich to osoby, które jeszcze nie mają własnej firmy, ale planują w najbliższym czasie rozpocząć działalność.

Doskonale wiemy, że trudno o pozyskanie kapitału na wynajem, kupno i wyposażenie biura, nie mówiąc już o utrzymaniu go i zatrudnieniu pracowników. Wirtualne biuro jest więc doskonałym rozwiązaniem na początek, gdy pieniędzy jest niewiele, a przedsiębiorca marzy o nowoczesnej firmie, zlokalizowanej pod prestiżowym adresem. Praktyka pokazuje jednak, że większość przedsiębiorców, którzy zaczynali działalność z wirtualnym biurem zamiast z tradycyjnym, chętnie pozostaje przy tej formie prowadzenia działalności. Jest ona nie tylko wygodniejsza, ale również o wiele tańsza. Oszczędzamy zarówno na wynajmowaniu biura, jak również na kosztach jego urządzenia i prowadzenia. Nie musimy również zatrudniać żadnych dodatkowych pracowników. Obsługa biurowa jest bowiem przewidziana w opłacie abonamentowej.

Jeśli zaistnieje konieczność przeprowadzenia spotkania z klientem czy zorganizowania konferencji, jest możliwość wynajęcia odpowiedniej sali na godziny. To bardzo wygodne i ekonomiczne rozwiązanie, ponieważ płacimy tylko za ten czas, kiedy wykorzystujemy daną salę. Druga grupa odbiorców usługi wirtualnego biura to właściciele różnorodnych firm, pragnący dalej rozwijać i rozbudowywać swoją firmę o kolejne filie. Dzięki usłudze wirtualnego biura mogą oni stworzyć nowe oddziały w wielu miastach. Trzecią grupa docelową odbiorców tej usługi są ludzie, którzy posiadają własną firmę i marzą o ograniczeniu kosztów oraz oszczędnościach, związanych z jej prowadzeniem.